آیا برای نوشیدن قهوه دلیل خاصی وجود دارد؟

فرقی نمی کند که شما چه نوع نویسنده ای باشید: وبلاگ نویس، شاعر، خبرنگار و یا یک نویسنده معمولی. یک چیز مشترکی بین همه ما وجو دارد. همگی ما دوست داریم به هنگام نوشتن یک نوشیدنی داشته باشیم. چای سبز،چای بابونه، آب و غیره. اما محبوب ترین همدم نویسندگان معمولا قهوه می باشد. بنابراین اگر دوست دارید همزمان مطالعه کنید و چیزی بنوشید حالا زمان آن است که برای خود یک فنجان نوشیدنی آماده کنید چون می خواهیم در مورد فواید قهوه صحبت کنیم.

باید به مصرف کنندگان چای سبز و شکلات گفت مطالعات نشان می دهد این دو ستاره آنتی اکسیدان ها در مقایسه با قهوه در ردیف دوم و سوم قرار دارند. قهوه نه تنها آنتی اکسیدان بیشتری دارد بلکه خیلی راحت تر هم جذب می شود. بنابراین قهوه با التهاب و رادیکال های آزاد که از دلایل اصلی شیوع بیماری های مزمن و آسیب دیدگی سطوح سلولی می باشند مبارزه می کند.

آلزایمر

قهوه علاوه بر تقویت حافظه کوتاه مدت از ابتلا به بیماری های زوال شناختی و بسیاری از اقسام جنون و آلزایمر جلوگیری می کند. مجله عصب شناسی اروپایی بیان می کند اگر در دوران میانسالی روزانه بین 3 تا 5 فنجان قهوه بنوشید خطر پیشرفت این بیماری تا 65 درصد کاهش می یابد. اگر هرکدام از انواع این بیماری را در خانوادتان داشته باشید، نوشیدن قهوه می تواند به کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها کمک کند و یا به طور چشمگیری شروع آن را به تاخیر می اندازد.

دیابت

اگر روزی 4 فنجان قهوه می نوشید خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در شما 50 درصد کاهش یافته است. محققان در UCLA به رابطه بین قهوه و پروتئین اس اچ بی جی که نقش عمده ای در پیشرفت این بیماری دارد پی بردند.

هرچه بیشتر قهوه بنوشید خطر ابتلا به بیماری کمتر و کمتر می شود و با خوردن هر فنجان  حدود 7 درصد کاهش می یابد.

پارکینسون

بنا به گزارش مجله پلاس ژنتیک در خصوص  ناحیه بازسازی سلول های عصبی  رابطه ی بین قهوه و ژن GRIN2A به اثبات رسیده است. به طور خلاصه اگر بیمارانی که پارکینسون پیشرفته دارند روزانه قهوه مصرف کنند ،کنترل بهتری بر حرکاتشان خواهند داشت. قهوه خطر ابتلا به پارکینسون را درست مانند بیماری آلزایمر تا حدود 60 درصد کاهش داده و یا شروع آن را به تعویق می اندازد.

 

 

محافظت از کبد

کبد عضو محافظت کننده بدن ماست و قهوه نیز از کبد محافظت می کند. قهوه از کبد در برابر بیماری های مزمن به خصوص بیماری هایی که مرتیط با الکل است محافظت می کند و نوشیدن فقط یک فنجان قهوه خطر ابتلا را تا 20 درصد کاهش می دهد. قهوه همچنین سطح آنزیم ها را که با التهاب و آسیب های کبدی مرتبط است کاهش می دهد.

مبارزه با سرطان

در مواجهه با سرطان قهوه به شیوه های مختلفی برای مردان و زنان کاربرد دارد. مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان سلول بازال را کاهش می دهد و تشکیل تمورهای ناشی از یو وی بی را مهار می کند که عضو هایی از بدن همچون سینه، پروستات، کبد، روده بزرگ و سرطان های مقعدی و ملانوما درگیر آن است. تمام این موارد مدیون پلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی و گیاهی می باشند.

زیبایی

بله قهوه به پیشگیری از آکنه و بهداشت عمومی پوست کمک می کند. علاوه بر این می توانید از قهوه به عنوان کرم و یا لایه بردار استفاده کنید. PH کمی اسیدی قهوه باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و همانطور که قبلا اشاره شد خواص آنتی اکسیدانی آن کمک می کند تا پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد. مطالعات اخیر همچنین نشان می دهد کاربرد موضعی قهوه برای رفع آسیب های اشعه ماورءبنفش خورشید بسیار مفید است.

 رفع افسردگی

البته با قهوه نه با مشروبات الکلی. افسردگی یک مشکل بسیارجدی مدرن است و قهوه یکی از بهترین راه حل های مبارزه با افسردگی حاد و مزمن می باشد. کافئین در کنار آنتی اکسیدان ها مانند یک ضد افسردگی خفیف عمل می کند و مثل سروتونین و  دوپامین به تولید انتقال دهنده های عصبی کمک می کند.. در افرادی که روزانه 4 فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند 20 درصد احتمال ابتلا به افسرگی وجود دارد و  خطر ارتکاب خودکشی تا 50 درصد کاهش می یابد.

افزایش هوش

همه ما می دانیم که قهوه بهترین یاور ما به هنگام انجام کار در شب ها می باشد. قهوه نه تنها باعث بیدار ماندن می شود بلکه حافظه کوناه مدت شما را نیز افزایش می دهد. قهوه آثار آدنوزین و ناقل های عصبی را مهار می کند و  به بهبود عکس العمل، دقت، استدلال منطقی، هوشیاری و هر چیزی که مربوط به هوش و ذکاوت است کمک می کند. بنابراین نه تنها سریع تر بلکه دقیق تر کار خواهید کرد.

 

ورزش های کافئین دار

اگر چه  گفتیم که قهوه به دلیل خاصیت ادرار آوری باعث کاهش آب می شود، مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف متوسط قهوه یعنی 5 فنجان در روز مانع انجام تمرین ورزشکاران نمی شود. به علاوه خستگی را رفع می کند، انقباض عضلات را تقویت می کند، ادراک درد را کاهش می دهد و اسید های چرب خون که ماهیچه ها جذب می کنند و  برای سوخت و ساز مصرف می کنند را افزایش می دهد.

 

/ 0 نظر / 11 بازدید